Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland

De Yamaha 650 Twin Klub Nederland is een vereniging van bezitters van de enige klassiek Japanse Engelsman met karakter. Een veelzijdige club waarin iedereen in het bezit van een Yamaha 650 staande twin, zich thuis kan voelen.

iets over zijkappen en verschillen tussen xs en specials

3 weken 4 dagen geleden #1149 door Nofucus
Hoi,

Ik heb begrepen dat t enige echte verschil qua frame tussen de straight xs-en en de gechopte versies is dat het oog vd schokbrekers wat lager en meer naar voren zit wat resulteert in een schuinere lijn naar achteren gevolgd door het zadel en de zijkappen...en uiteraard schuiner staande en dus langere schokbrekers.

Ik zie ook dat eigenlijk alle ombouwen van de specials dezelfde kapjes blijven gebruiken. Dan zet men er een zadel met een rechte lijn op maar het kapje blijft dan toch schuin naar achteren/onderen lopen. Zo ontstaat er een taps toelopende opening tussen zadel en zijkap.
Dat vind ik dus minder mooi.

De andere keuze is om geen zijkappen te gebruiken en dan heb je een groot gat. Vind ik persoonlijk ook niet mooi. Daarnaast zie je zelfgemaakte kappen; bestaan meestal uit race of cross nummerplaten.

Hoop dat ik me duidelijk heb kunnen maken..

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om een zijkap van een straight xs op n special te zetten zodat je niet die opening/schuin aflopende lijn behoudt vd special.

DAT...samen met een rechter stuurtje en die iets schuin staande schokbrekers zouden mij kunnen doen besluiten (oef) om aan een lichte special-ombouw te beginnen . Doe ik eigenlijk liever dan een straight te gaan verbouwen; beetje zonde imo. Eigenlijk dus ook te duur en minder aanbod..

Andere mogelijke oplossing wat ik ook nooit zie....Wat als je nu een kap vd special met de bovenlijn eens rechtzet, evenwijdig aan een recht zadel dus. Welk effect heeft dat dan?


Iemand een idee hierover?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.180 seconden