Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland

De Yamaha 650 Twin Klub Nederland is een vereniging van bezitters van de enige klassiek Japanse Engelsman met karakter. Een veelzijdige club waarin iedereen in het bezit van een Yamaha 650 staande twin, zich thuis kan voelen.

Raad bij benzine in de olie

2 weken 3 uren geleden - 1 week 6 dagen geleden #1176 door Rob Hanf
Raad bij benzine in de olie werd gestart door Rob Hanf
Mijn xs heeft benzine in de olie en tijdens en na het starten loopt benzine uit de uitlaat. Aangezien ik aan de afrondende fase was van mijn hardtail project een flinke domper dus aangezien ik de motor lopend en rijdend weggezet hebt...

Uiteraard niet goed en ben ook bekend met de evt oorzaken hiervan. En ook de gevolgen bij (te lang) doorrijden hiermee

Nu is mijn vraag wat nu de beste volgorde en verstandigste manier is om de oorzaaak te achterhalen?

Edit 1-7:

Ik ga eerst eens mijn compressie meten om uit te sluiten dat het problemen diep in het blok zitten.

Mocht dit allemaal ok zijn dan laat ik de carbs compleet reviseren en monteer ik gelijk een nieuwe benzinekraan.
Olie zal ik denk ik voor de compressie test nog moeten gaan vervangen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

2 weken 2 uren geleden #1177 door Henk Lulof
Beantwoord door Henk Lulof in topic Raad bij benzine in de olie
Dag Rob,

De benzinekraan sluit niet meer af, denk ik, en een van de vlotters ook niet.
De benzine kan dan nog via een open inlaatklep op de zuiger komen en loopt dan het carter in.
Je kunt kijken of een flesje Benzinesysteem Reiniger je XS nog kan helpen. Zo niet, dan minimaal de vlotter controleren. Liefst de benzinekraan ook.

Gr. Henk

1 week 6 dagen geleden #1178 door Rob Hanf
Beantwoord door Rob Hanf in topic Raad bij benzine in de olie
Dank voor de reactie.

Ik denk dat het een complete carb revisie word echter wil ik dit graag door iemand laten doen met uitgebreide kennis van zaken.

Ik weet alleen dat het bs38 carbs zijn die achter een 2F0 blok hangen.
Er schijnt toch nog wel wat verschil in te zitten kwa sproeierbezettingen e.d.

Iemand tips waar ik mijn carbs heen kan brengen in t zuiden?

2 dagen 12 uren geleden #1183 door Rob Hanf
Beantwoord door Rob Hanf in topic Raad bij benzine in de olie
Inmiddels mijn compressie gemeten. Beide cylinders rond de 10bar dus nog steeds in het groene bereik.

Carb revisie en nieuwe benzinekraan staan voor nu als eerste op de planning!

Ik zoek dus nog steeds een adres voor een carb revisie maar dus wel iemand die raad weet met bs38 carbs. Hoeft niet per se in het zuiden maar liefst wel in de onderste helft van het land...

Tijd voor maken pagina: 0.287 seconden