Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland

De Yamaha 650 Twin Klub Nederland is een vereniging van bezitters van de enige klassiek Japanse Engelsman met karakter. Een veelzijdige club waarin iedereen in het bezit van een Yamaha 650 staande twin, zich thuis kan voelen.

Carburator schuif draait rond in rubber membraan

2 weken 6 dagen geleden #1161 door Paul van Os
Carburator schuif draait rond in rubber membraan werd gestart door Paul van Os
Omdat mijn XS650 (Model 1U3) hoe langer hoe slechter startte, leek het me geraadzaam om de carburators even te demonteren en schoon te maken in een ultrasoon bad.
Bij het losmaken viel me op dat de twee gasschuiven precies andersom zaten : aan ene kant afgeschuinde kant naar voor, aan de andere kant afgeschuinde kant naar achter.
De rubber membranen zaten wel allebei met hun nokje in de uitsparing, maar ik zag bij een van beide een rubber o-ring los onder het deksel zitten.
Vooral viel me op dat de ronde gasschuif gewoon in de rubber membraan rondgedraaid kon worden.
Het lijkt me zelfs dat op de andere schuif een of andere soort lijm is opgesmeerd, aan de rand van metaal en membraan, om dit euvel te beletten.
Vraag is: wat voor lijm kan ik best gebruiken om dit ronddraaien van de gasschuif te voorkomen ?
Als ik de o-ring net onder de rand aanbreng, verhindert dit het ronddraaien blijkbaar wel wat, maar ik vermoed dat die o-ring maar een lapmiddeltje was, en er alleszins opnieuw kan afschieten ? Deze komt ten andere niet voor op de exploded view van de carburator...
Paul

Как погодка сегодня? Я смотрел в yandex тепло! Всегда бы так.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

2 weken 4 dagen geleden #1165 door Henk Lulof
Beantwoord door Henk Lulof in topic Carburator schuif draait rond in rubber membraan
Loctite  Stick and Seal is olie en benzine resistent.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.222 seconden