Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland

De Yamaha 650 Twin Klub Nederland is een vereniging van bezitters van de enige klassiek Japanse Engelsman met karakter. Een veelzijdige club waarin iedereen in het bezit van een Yamaha 650 staande twin, zich thuis kan voelen.

XS650 Scrambler

11 maanden 4 weken geleden #943 door Bas
Beantwoord door Bas in topic XS650 Scrambler
Hey Allard, bedankt!

Anderen: Heb eindelijk in mijn nieuwe woonplaats Amsterdam een sleutelplekje kunnen huren.
Heb nieuwe klepseals gehaald, maar ben nu toch aan het twijfelen.

Optie 1: Buitenom de klepseals vervangen. Makkelijkst, goedkoopst. Dan heb ik de kans om het op te lossen.
Optie 2: Blok eruit, kop eraf, cilinders eraf, zuigerveren vervangen, voetpakking en koppakking ook vervangen.

Het begint me dan wel enorm te jeuken om bij optie 2 direct een 750 kit te monteren natuurlijk.....
Mocht iemand nog een goede set hebben liggen, houd ik me aanbevolen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

9 maanden 1 week geleden #981 door Bas
Oké. Pech.
Ik dacht te gaan beginnen aan de klepseals+olieschraapveren op aanraden van Jerry.
Bij het loshalen van de olieplug zat er een mooi stuk metaal op de magneet.....
3e schakeldog heb ik me laten vertellen. 
Dus begonnen met alles uit elkaar halen om toch te starten aan een revisie.
Ik denk dat ik alle losse onderdelen mee ga nemen naar de volgende open dag en daar beslis wat ik allemaal nieuw nodig heb :) 

Ziet duidelijk dat de zuiger/zuigerveer combinatie niet alles meer afdicht, maar écht slecht is het ook niet.

Olie viel ook mee, filter in de zijkant had wel aardig wat gruis en die is pas 4-500 km oud.
Bijlagen:

9 maanden 1 week geleden #982 door Bas

Tijd voor maken pagina: 0.335 seconden