Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland

De Yamaha 650 Twin Klub Nederland is een vereniging van bezitters van de enige klassiek Japanse Engelsman met karakter. Een veelzijdige club waarin iedereen in het bezit van een Yamaha 650 staande twin, zich thuis kan voelen.

Blok revisie

3 weken 2 dagen geleden - 3 weken 2 dagen geleden #1154 door Niekele van der Ham
Blok revisie werd gestart door Niekele van der Ham
Beste,

Ik ben eindelijk begonnen aan mijn blok revisie en ik kan jullie hulp goed gebruiken. 

Eerst een lijst van de onderdelen die erin komen
750 kit
High flow olie pomp
Performance cam plus ketting en geleiders
Nieuwe performance koppelingsplaten
Gereviseerde krukas
Speciale wormwiel 
Nieuwe kleppen
Nieuwe tuimelaars
5 gear overdrive

Blokdelen laten natstraalen bij smitbro op Texel
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

3 weken 2 dagen geleden #1155 door Niekele van der Ham
Beantwoord door Niekele van der Ham in topic Blok revisie
-De drum lager van de schakelwals er rustig ingetikt  vanaf de buitenkant (tip van Jerry) door eerst het karterdeel op te warmen in de oven en de lager in de vriezer. 

-Ik ben maar makkelijk begonnen met de slumpfilter en deksel te monteren. Filter vastgezet met locktite en vastgedraaid op 10NM. Ik had zelf rvs inbusbouten gekocht en licht ingesmeerd met vet en toen ook met 10Nm kruislings vastgezet.

-Daarna heb ik de afdichtplug gemonteerd (kick only) deze zit er niet helemaal naar wens in en wil graag jullie mening over. Ik heb blijkbaar de keering er niet helemaal goed intikt. op de foto zie dat er niet helemaal piek fijn inzit. 

-Toen ben ik de schakelwals, schakelvorken (nieuwe splitpennen), schakelsysteem en vrijlooppen gaan monteren. was een beetje gepriegel om de splitpennen er goed in te krijgen en om te buigen. Mijn tip gebruik je vingers voor het eerste stuk en daarna naknijpen met een tang. alles goed in de olie gezet.  Bouten vastgezet op 10NM met locktite. 

-Allemaal nieuwe lagers voor de tranmissie en er ingelegd om te testen of het allemaal goed schakelde. En hier vind ik het niet soepel gaan. ik moest soms de tandwielen helpen om goed te kunnen schakelen. Al draaiend schakel ik door de versnellingen heen. De ene keer gaat het beter dan de andere keer. Heel graag jullie feedback. 
Bijlagen:

1 week 2 dagen geleden #1166 door Nofucus
Beantwoord door Nofucus in topic Blok revisie
Toch wel goed bezig geloof ik maar ik kan je niet echt helpen.
Ik heb zelf een Bonneville uit 1980 waar ik beetje mee bezig ben.

Wil er een xs bij hebben en had me daarom ook hier ingeschreven; maar lijkt helaas n beetje n dood forum te zijn. Of ze zitten allemaal op de fits. Wel jammer natuurlijk. Maar er is ook nog een internationaal forum....ergens.

1 dag 17 uren geleden #1170 door Bas
Beantwoord door Bas in topic Blok revisie
Hey, gaaf, mooi projectje!
Net zelf mijn blok weer in elkaar zitten met 750cc. Mijn 2e versnelling miste een tandje helaas. 
Bij mij was het dus meer een reperatie dan een revisie.

De kick only dop zit bij mij soortgelijk. Ik weet nog dat ik ook niet helemaal tevreden was over de passing en mijn hart vast hield bij eerste keer vullen. Maar nu 2 jaar later lekt hij overal, behalve daar ;) 
Er is daar ook weinig rumoer in het carter, dus dicht is dicht.

Succes met de rest!

Tijd voor maken pagina: 0.326 seconden