Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland

De Yamaha 650 Twin Klub Nederland is een vereniging van bezitters van de enige klassiek Japanse Engelsman met karakter. Een veelzijdige club waarin iedereen in het bezit van een Yamaha 650 staande twin, zich thuis kan voelen.

Nokkenasketting

2 weken 9 uren geleden #629 door Allard Stroo
Goede avond allen,

Nog altijd het blok van mijn xs650 aan het reviseren; top end.
Inmiddels ben ik aan het opbouwen; zuigers in cilinder, aan de zuigerstang vast, kleppendeksel erop; nokkeras erin gelegd en dan de nokkenasketting.
Blijkt de ketting net 1 tandje tekort. Nu vermoed ik dat er iets fout gaat, maar wat?
Ik heb de lagers wel al gemonteerd; moet dit pas later?

Graag een handige tip.
2 weken 9 uren geleden #630 door Allard Stroo
9 minuten later
Eerst de ketting erop en klinken, en dan pas de lagers.

Groet
Allard Stroo
5 dagen 11 uren geleden - 5 dagen 10 uren geleden #639 door Hein Weijers
Ik weet niet of je dan de lagers er nog op krijgt.
Het probleem is de nieuwe ketting i.c.m. de nieuwe koppakking.
Er zijn een paar trucs in omloop

- Je kunt de ketting net iets langer maken door het vet in de kettingrollen op te lossen door de ketting een nacht in thinner of andere ontvetter te laten weken.

- Je kunt de kop met koppaking alvast een keertje aandraaien tot de helft van het uiteindelijke draaimoment en weer demonteren. Daardoor wordt koppakking dunner en dat levert weer een beetje ruimte op voor de ketting. Je kunt de koppakking daarna zonder problemen weer gebruiken.

Zorg ook dat de kettingspanner niet per ongeluk nog een beetje tegenwerkt.
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden

vrijwilligers

Agenda