Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland

De Yamaha 650 Twin Klub Nederland is een vereniging van bezitters van de enige klassiek Japanse Engelsman met karakter. Een veelzijdige club waarin iedereen in het bezit van een Yamaha 650 staande twin, zich thuis kan voelen.

XS650 Scrambler

1 maand 17 uren geleden #573 door Ab Steens
Beweegt de worm in onbelaste toestand wel soepel ? Ligt de kabel op de juiste wijze zonder krappe bochten ? En heb je het juiste aantal platen gemonteerd ? Latere bouwjaren hebben 6 beklede platen ipv 7. Ik neem aan dat je behalve de kogel aan de koppelingskant ook de paddestoel gemonteerd hebt.
Het schijnt dat een nieuwe worm ook een enorm verschil maakt.
1 week 6 dagen geleden #631 door Bas
Vandaag eerste testritje gemaakt!
Koppeling blijkt doordat er nieuwe platen gemonterd zijn aardig te plakken.
Na even warm te hebben gereden helemaal goed.

Wel rookt de scrambler meer dan voorheen....
Ik gok op verdroogde klepseals, want het motortje loopt verder fantastisch!
Bijlagen:
1 week 5 dagen geleden #632 door Fried Anepool
Ter aanvulling: XS1, XS2 en TX 650 hebben ook 6 gevoerde platen
1 week 5 dagen geleden #633 door Ineke Hekman
Ziet er goed uit hoor, kan door de kleine foto niet heel goed zien maar het zadel komt nog? En de wielen,?
1 week 4 dagen geleden #634 door Ab Steens
Eerst maar eens rustig afbouwen en gaan rijden. Kijken hoe hij zich gedraagt. Om het eventuele olieverbruik op te lossen zou het blok er weer uit moeten. Meestal zijn het olieschraapveren en/of klepseals.
1 week 4 dagen geleden #635 door Bas
Over het roken kreeg ik de opmerking of mijn carterontlichting wel goed werkt.
De slang zit er momenteel niet op.
Op de oorspronkelijke manier, wordt door er door het luchtfilter huis een lichte vacuĆ¼m gegeven aan het carter, hierdoor zou er minder olie langs de zuigerveren komen.
Erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Ineke, inderdaad zadel gaat nog gemaakt worden. Wielen zijn wel af ;)
Tank gaat ook nog gespoten worden.

De motor gaat het komende half jaar rust krijgen, omdat mijn vriendin en ik een lange reis gaan maken.
Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden

vrijwilligers

Agenda